Màster oficial en Investigació Translacional en Fisioteràpia

El màster neix per a donar resposta a la necessitat d’un major desenvolupament del coneixement científic en la Fisioteràpia, a partir dels plantejaments de la Fisioteràpia Basada en l’Evidència

Pla d'estudis Màster Oficial - Investigació Translacional en Fisioteràpia

Perfil d'ingrés

El perfil d'estudiant interessat a cursar el màster serà el de titulats universitaris en l'àmbit de la Fisioteràpia (preferentment) i de la Veterinària, que vulguin complementar la seva formació en l'àmbit de la investigació traslacional, en el camp de la innovació tecnològica i de els avenços científics en la Fisioteràpia, tant per al perfeccionament de la seva pràctica professional com del progrés científic i de l'aplicació dels resultats a la pràctica clínica.
Així mateix, serà recomanable que presentin capacitat per a les relacions interpersonals i per al treball en equip i en xarxa multicèntrica, capacitat d'escolta, d'adaptació a un entorn en continu canvi i responsabilitat i dedicació.
També ha de tenir disposició per a l'autoaprenentatge i mostrar respecte davant els valors i cultura de les persones.
Així mateix hauran de ser capaços d'assumir responsabilitats i comprometre amb la salut i el benestar de les persones.
Han de tenir un coneixement de la llengua anglesa que els permeti interpretar els textos proposats, apropiadament.
Aquestes capacitats no seran avaluades específicament de manera prèvia a l'ingrés, sinó que seran recomanades als candidats a alumnes per tal que siguin conscients dels requeriments en actituds que necessita el programa del Màster.

Competències bàsiques

• Aplicar el mètode científic, la Ciència Basada en l'Evidència i els procediments analítics més avançats utilitzats en la Investigació Traslacional en el plantejament i la resolució de problemes clínics.
  • Planificar, dissenyar i desenvolupar projectes d'investigació i / o d'innovació orientats a la seva aplicació directa.
  • Recollir, analitzar i interpretar dades rellevants per a la investigació traslacional utilitzant eines estadístiques.
  • Aplicar les diferents tipologies d'estudis biomèdics i avaluar les seves possibilitats en l'àmbit de la investigació traslacional.
  • Integrar la investigació fonamental i les aplicacions clíniques de la mateixa.
  • Valorar els aspectes ètics de la recerca clínica i epidemiològica amb éssers vius.
  • Comunicar els resultats de la recerca a audiències tant expertes com no expertes.
  • Identificar i resoldre aspectes relacionats amb la propietat intel·lectual, les fonts de finançament, la transferència de coneixements i la relació amb entitats públiques o privades.
  • Identificar i comprendre els continus avenços i reptes en el coneixement científic aplicat a les ciències de la salut.

Competències específiques

• Identificar i resoldre aspectes relacionats amb la propietat intel · lectual, les fonts de finançament, la transferència de coneixements i la relació amb entitats públiques o privades.

Competències transversals

• Treballar en equips multidisciplinaris i internacionals.
  • Establir estratègies d'autoaprenentatge.
  • Generar propostes innovadores i competitives en l'activitat investigadora.