Màster oficial en Didàctica del Xinès per a Hispanoparlants

Únic màster oficial a Espanya dedicat íntegrament a l'ensenyament del xinès, amb un clar enfocament professionalitzador.
巴塞罗那自治大学国际汉语教育官方硕士是西班牙唯一一个专业从事国际汉语教育人才培训,着重强调学生专业技能培养的官方硕士。
 

Pla d'estudis Màster Oficial - Didàctica del Xinès per a Hispanoparlants

Perfil d'ingrés

El perfil de l’estudiant a qui s’adreça aquesta oferta formativa és, preferentment, el d’un titulat universitari en Traducció i Interpretació, Estudis d’Àsia Oriental o Ciències de l’Educació, però el màster també està obert a titulats en Filologies, Pedagogia o graus equivalents de l’àmbit de les humanitats, sempre que tinguin coneixements avançats de xinès. També es dirigeix a altres titulats que tinguin el xinès com a llengua materna i experiència professional en la docència del xinès i que desitgin adquirir o actualitzar coneixements sobre la didàctica d’aquesta llengua, en especial per a alumnes hispanoparlants.
S’exigirà com a requisit un nivell de xinès HSK 6, TOCFL 5 o el certificat de nivell avançat de xinès de les EOI per als alumnes que no tinguin el xinès com a llengua materna, i un nivell d’espanyol B2 per als alumnes que no tinguin l’espanyol com a llengua materna.
A més, és recomanable que l’estudiant tingui les següents habilitats:
  • Interès per les llengües i facilitat de comunicació.
  • Capacitat de documentació, anàlisi i reexpressió.
  • Dinamisme i creativitat.
  • Capacitat de treball en equip.
  • Sociabilitat i dots de lideratge.
  • Nivell d’anglès B1, suficient per documentar-se i accedir a fonts de referència fonamentals per a la pràctica professional i investigadora.

Competències bàsiques

  • Tenir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d’idees, sovint en un context d’investigació.
  • Saber aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resolució de problemes a entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb l’àrea d’estudi.
  • Ésser capaç d’integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d’una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l’aplicació dels coneixements i judicis.
  • Poder transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Tenir les habilitats d’aprenentatge que permetin continuar estudiant d’una manera que haurà de ser, en gran manera, autodirigida o autònom.

Competències específiques

  • Identificar i interpretar les principals teories de l’aprenentatge de segones llengües per aplicar-les a l’ensenyament del xinès per a hispanoparlants.
  • Reconèixer les característiques de la llengua i la cultura xineses per aplicar-les a l’ensenyament del xinès per a hispanoparlants.
  • Analitzar contrastivament aspectes lingüístics i culturals del xinès i l’espanyol amb finalitats didàctiques.
  • Gestionar les diferències culturals durant el procés d’ensenyament-aprenentatge a l’aula de llengua xinesa per a hispanoparlants.
  • Planificar, desenvolupar i avaluar el procés d’ensenyament-aprenentatge de la llengua xinesa basant-se en els models teòrics actuals, adaptant-se al perfil de l’estudiant hispanoparlant i potenciant l’ús de les tecnologies.
  • Aplicar estratègies per estimular l’esforç dels futurs estudiants de xinès i promoure la seva capacitat per aprendre per si mateixos i amb altres, i desenvolupar habilitats que facilitin l’autonomia i iniciativa personals.
  • Relacionar la investigació sobre l’ensenyament i aprenentatge de llengües amb la pràctica docent o amb els processos d’aprenentatge que s’observen a l’aula, per poder fer propostes de millora des del punt de vista teòric i pràctic.

Competències transversals

  • Reflexionar de forma crítica sobre l’acompliment propi, identificant punts forts i àrees de millora.
  • Aplicar la metodologia de recerca, tècniques i recursos específics per investigar i produir resultats innovadors en un determinat àmbit d’especialització.
  • Treballar individualment i en equip, i ser capaç d’analitzar, interpretar i sintetitzar les dades i la informació generades.
  • Generar i gestionar propostes i projectes innovadors en l’activitat professional i en la investigació.